یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

آرشیو اسفند ماه 1400

خريد و فروش اينترنتي تشك و كالاي خواب

بازسازی هتل چگونه است؟

۱۶ بازديد

در این مطلب می‌خواهیم به اصول بازسازی هتل و اهمیت بازسازی هتل و هرآنچه لازم است در این مورد بدانیم، می‌پردازیم.

بازسازی هتل

در برخی مواقع، ساختمان از نظر فنی احتیاج به تغییرات کلی مانند تغییر و جابه جایی دیوار و سقف دارد، یا ممکن است صاحب ساختمان بخواهد، کمی داخل آن را تغییر دهد و اتاق ها و طبقات بیشتری در آن ایجاد کند. بنابراین شما می‌توانید بعد از گرفتن مجوز رسمی از شهرداری و اقدام برای گسترش و بازسازی ساختمان قدیمی، با یک مهندس سازه، طراح داخلی و نقشه کش ساختمان صحبت کنید تا بتوانید برای بازسازی هتل، به بهترین شکل اقدام کنید. بهتر است برای ظاهر ساختمان هتل، از سرامیک‌های براق و نو استفاده کنید، به خصوص اگر هتل شما در مناطق گردشگری واقع شده، می‌توانید روی ظاهر اصلی ساختمان ایده و نظر خود را بدهید تا در نگاه اول بتواند هر فردی را به خود جلب کند.

اصول بازسازی هتل

استاندارد بازسازی هتل‌ها

برای بازسازی باید به نکات مهمی توجه کرد. از مهم‌ترین نکات و استانداردهای بازسازی هتل عبارتند از:

  1. تغییرات در هتل‌ها حتما نباید فقط در ساختمان انجام گیرد زیرا همان‌گونه که ساختمان کهنه شده تجهیزات نیز فرسوده و قدیمی شده‌اند، امروزه ساختمان، تشکیلات و تجهیزات هتل محصول دقت و کنجکاوی مردم می‌باشد که بیش از پیش به آن توجه دارند. همچنین اگر دقت کنید هتل‌هایی که سال‌ها پیش ساخته شده‌اند از ترکیب همان طراحی و مبلمان سال‌های پیش استفاده می‌کنند.
  2. گاهی هم به مرور در این مدت وسیله‌ای برای تأمین کسری تجهیزات تهیه کرده‌اند وسیله‌ای که به نظرشان جالب آمده به میل خود یا به سلیقه مهمانان هتل خریداری نموده‌اند. البته غالب این تغییرات بدون توجه به ویژگی‌های تجهیزات هتل، تکنولوژی، فضای موجود و طراحی بقیه وسایل انجام گرفته است.
  3. اگر دقت کنیم طی این چندین سال بارها رنگ دکورهای چوبی عوض شده، رنگ دیوار یا سقف، تعدادی از مبل و صندلی تغییر نموده و بخشی از تجهیزات به علت فرسوده شدن کنار گذاشته شده یا بازسازی شده رنگ موکت و طرح آن، روکش مبلمان و رنگ آن و همه این تغییرات گوناگون هیچ هماهنگی با موکت، پرده، اتاق و لابی، رستوران، ندارد و هیچ توجهی نکرده‌اند که این تعویض‌ها کاملاً با آن طراحی سال‌ها پیش متضاد است.
  4. در چنین وضعی هر بخش یک طراحی خاصی را دارد. طراحی و مدل قبل برای همان رنگ و همان موکت، مبل، پرده، رومیزی بوده است و آن زمان رنگ دیوارها، رنگ موکت‌ها، مبلمان و دکورها یک‌دست بوده اما اکنون اصلاً شباهتی به رنگ و طرح اتتخابی فعلی ندارد. نتیجه این تغییرات شتاب زده چنین است که هتل کهنه‌تر، قدیمی‌تر و زشت‌تر جلوه داده می‌شود.
  5. نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که اگر بناست موکت‌های بخش‌های هتل تعویض شود باید ویژگی‌های همان بخش را داشته باشد اهمیت رنگ موکت را نباید از نظر دور داشت زیرا رنگ موکت یک عامل مهم برای نمایش حوزه و محیط دید و آنچه که در آن محدوده به چشم می‌خورد تلقی می‌شود یعنی کنترل‌کننده اتمسفر مجموعه ساختمان، اشیاء و وسایل دیگری است که در آنجا متشکل شده است.
  6. بنابراین رنگ موکت هتلی باید معقولانه و با دقت و تأمل انتخاب شود. همچنین اگر موکت ضد آتش نبوده یا الکتریسته ایجاد می‌کرده یا در شستشو ایجاد بوی نامطبوع ایجاد میکرده باید در خرید جدید این عیوب را برطرف کنیم، این نکته حائز اهمیت است که برای انتخاب موکت محل‌های پر ترافیک انتخاب درستی داشته باشیم آن‌گونه که دوام و زیبائی بیشتری داشته باشد همچنین اگر رویه مبل ضد آتش نبوده یا به راحتی قابل شستشو نبوده در خرید جدید باید توجه شود که رویه‌های تازه دارای ویژگی‌های خاص خود باشد. اصولاً بهتر است موکت، پرده، رویه مبل و صندلی هم‌ز‌مان تعویض شود تا هماهنگی از نظر رنگ و جنس به وجود آید.
  7. موقع بازسازی بهترین زمان برای انجام و نوسازی آنچه از قبل پیش‌بینی نشده یا غلط انجام شده می‌باشد مثل: سیم کشی برق،‍ تلفن، پیچ، سنسور آتش، کابل شبکه کامپیوتر، آنتن مرکزی، رادیو مرکزی و نکات مهم و ضروری دیگری که برای آن هتل به‌خصوص، لازم است انجام شود. همچنین برای هر تغییری در اتاق‌ها، راهروها، لابی، رستوران، رسپشن، انبار، آشپزخانه و اصلاح وسایل نصب شده بهترین موقعیت است که با هزینه کم عیب آن‌ها اصلاح شود. همچنین نباید فراموش کرد برای صرفه‌جویی کردن تا جای ممکن هرگونه خریدی که انجام می‌شود نو و دست اول باشد.
  8. در بسیاری از بازدیدهایی که از هتل‌ها داشته‌ام اکثر هتل‌های قدیمی به علت اینکه لوله‌کشی هتل فرسوده بوده برای ترمیم مجبور به تعویض همان تعداد از کاشی حمام‌ها شده‌اند البته هر جا به شکلی کاشی‌های شکسته شده را تعویض نموده‌اند. چرا که آن نوع کاشی در بازار نبوده و مقرون به صرفه هم نبوده که تمام کاشی‌ها را عوض کنند بنابراین سعی نموده‌اند شبیه و رنگ همان کاشی ولی با طرحی دیگر نصب نمایند که بسیار زشت است در صورتی‌که در چنین مواقعی می‌توان به جای تعویض کلیه کاشی‌ها چند کاشی دیگر از همان محل را مثلاً به صورت + یا – یا L یا H یا هر شکلی که ممکن است زیباتر شود ایجاد کرد (بستگی به تعداد کاشی که شکسته‌اند) و آن قسمت را با نصب کاشی رنگ متضاد ولی هم اندازه ترمیم نمود به طوری که خود نوعی طراحی در قسمتی از حمام دیده می‌شود کمتر کسی فکر می‌کند به خاطر ترکیدگی لوله و ترمیم شده است. در هتلداری برای هرکاری و هر تعمیر و ترمیمی نیاز به ابتکار می‌باشد و این ابتکارها باعث کم‌شدن هزینه و زیبایی می‌شود بنابراین باید برای بازسازی هتل از قبل برنامه نوشت.

دکوراسیون داخلی هتل

یکی از موضوعاتی که باید برای هتل به آن اهمیت ویژه ای داد، دکوراسیون بخش‌های مختلف هتل است. اگر برای لابی از کاغذ دیواری‌های سه بعدی، سنگ‌های تزئینی برای دیوار راهروها استفاده کنید تا جلوه خاصی به لابی شما ببخشد. یا از مبلمانی استفاده کنید که شیک، تمیز، مدرن و راحت باشد که فرد بدون احساس معذب بودن در فضا، بتواند مدتی روی آن استراحت کند. برای اتاق‌ها نیز بهتر است از تخت‌های چوبی، کمدهایی که هم جنس تخت‌ها هستن، کفپوشی شیک و تمیز و در صورت علاقه از کاغذ دیواری با طرح‌های مختلف نیز می‌توانید استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی هتل

هزینه بازسازی هتل چقدر است؟

ممکن است یک هتل نیاز به تغییر ارتفاع سقف، جابجایی دیوارها، کم یا افزودن اتاق‌های بیشتر داشته باشد، یا کف هتل لابی و اتاق‌ها نیاز به تعویض مصالح و سرامیک نیاز داشته باشد، به همین علت برای بازسازی هتل نمی‌توان یک قیمت کلی را تخمین زد و با توجه به میزان خرابی و مشکلات هتل خود، بهتر است قبل از شروع کار برای بخش‌های مختلف آن برنامه ریزی کنید تا بتوانید متناسب با بودجه تان، هتل را بازسازی کنید. بودجه بازسازی هر هتل مختلف است زیرا هر هتل بازسازی متفاوتی را انجام می‌دهد.

علت بازسازی هتل

بازسازی هتل‌ها یکی از موارد کلیدی و ضروری در امر گردشگری در آن شهر محسوب می‌شود چرا که مردم از نقاط مختلف جهان به آنجا سفر می‌کنند پس آن شهر یک قطب مهم اقتصادی به شمار می‌آید و همینطور بیانگر فرهنگ آن شهر و کشور است. تصور کنید به شهری سفر نموده‌اید و هتل‌های شهر مخصوصا آن‌هایی که در خیابان‌های اصلی شهر واقع شده‌اند با ظاهری کهنه، پنجره‌های شکسته یا دیوارهای آسیب دیده باشند، آیا شما به عنوان یک مسافر حاضر به سکونت در آن هتل هستید حتی برای چند روز؟ پس در صورتی که شما دارای هتلی هستید که از لحاظ بنا و زیر ساخت مستحکم و مقاوم است می‌توانید با اصول بازسازی هتل خود و ایجاد تغییرات ظاهری، از یک ساختمان قدیمی و کهنه ساختمانی شیک بسازید.

رکان مهم بازسازی هتل

مسافران هتل پس از انتخاب هتل در درجه اول به نظافت و پاکیزگی بخش‌های مختلف هتل توجه دارد و در مذحله دوم نورپردازی و رنگ‌هایی که در بخش‌های داخلی و خارجی هتل بکار رفته است توجه مشتری را جلب می‌کند. همین نکات کوچک اما کلیدی در بازسازی هتل، در تصمیم گیری مشتریان دخالت تاثیر گذار است و حتی ممکن است تمایل آن‌ها را برای سکونت بیشتر در آنجا افزایش دهد. این موارد توسط معمار بازسازی مورد توجه قرار می‌گیرد و با لحاظ قرار دادن این موارد پروسه مرمت و نوسازی را انجام می‌دهد.

نورپردازی نکته ضروری است که اگر درست و اصولی انجام گیرد در ارتقاء کیفیت چیدمان وسایل بسیار کمک کننده است و در غیر این صورت سبب پایین آمدن تاثیر بصری دکور می‌شود. به همین علت کارشناسان طراحی و دکوراسیون لابی، به نکات زیادی توجه می‌کنند، زیرا تاثیر گذارترین قسمت هتل در زمینه نورپردازی،بخش لابی هتل است. از دیگر قسمت‌ها که در هنگام بازسازی باید مورد توجه قرار گیرد دیوارهای هتل می‌باشد. همچنین  می‌توانید از طراحان خاص و کارشناسان جهت طراحی داخلی هتل کمک بگیرد تا بتوانید یک ترکیب و هماهنگی خاصی را بین قسمت‌های مختلف آن ایجاد نمایید. از طرف دیگر می‌توانید برای زیبا نمودن دیوارهای هتل از کاغذ دیواری، پوستر و یا رنگ استفاده کنید. همچنین نورپردازی و طراحی سقف نیز دارای تاثیر بسیار چشمگیری بر روی زیبایی هتل می‌باشد. استفاده از دکورهای چوبی جهت دکوراسیون از دیگر کارهای خلاقانه‌ایی است که امروزه می‌توان از آن جهت طراحی و بازسازی هتل های قدیمی استفاده کرد. این روش به طور قابل توجهی در جلب توجه مشتریان و مسافران دارای تاثیر بسیار زیادی است. تعویض کردن پنجره‌های قدیمی از دیگر اقداماتی است که در بازسازی هتل‌ها به آن پرداخته می‌شود. برای این کار باید پنچره‌های قدیمی و فرسوده را با پنجره‌های یو پی وی سی که در برابر سر و صدا عایق هستند را تعویض کنید. این کار به نوعی مانع از اتلاف انرژی شده و از ورود صدا به داخل اتاق‌ها جلوگیری می‌کند.

ارکان مهم بازسازی

 

اهداف بازسازی هتل

بازسازی هتل به دلایل زیر انجام می‌گیرد:

  • فزایش میزان اشتغال
  • همگام بودن با تجهیزات روز دنیا
  • افزایش ظرفیت هتل
  • رفع مشکلات قبلی
  • کم کردن نیروی بازسازی
  • سرویس‌دهی بهتر و بالا بردن راندمان کاری
02166908358
09129533543

موکت هتلی چیست؟

۱۸ بازديد

نتخاب کفپوش مناسب بخش مهمی از طراحی دکوراسیون است. یکی از گزینه‌های مناسب، موکت است. موکت یکی از کفپوش‌های رایج و پرکاربرد در هتل‌‎ها می‌باشد. یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند باعث جلب رضایت مشتریان شود انتخاب موکت هتلی مناسب است. دراین مطلب می‌خواهیم درباره انتخاب موکت هتلی مناسب و بررسی موکت هتلی و هر آنچه به این پوشش کف هتلی مربوط است بپردازیم.

تعریف موکت هتلی

به موکت هایی که برای به کارگیری در هتل‌ها طراحی می‌شود، موکت هتلی گفته می‌گویند. امروزه موکت‌های هتلی که یکی از تجهیزات هتلی مهم به حساب می‌آید در طرح‌های بسیار متنوعی طراحی و تولید می‌شوند. بخش وسیعی از هتل توسط موکت پوشانده می‌شود.مثلا می‌توان به کف اتاق، لابی، آمفی تئاتر، رستوران، راهرو و حتی راه پله اشاره کرد. با توجه به این که موکت‌ها دارای تنوع رنگی بسیار بالایی هستند و از طرف دیگر دارای بافت و جنس‌های بسیار متفاوتی هستند به راحتی با عناصر دیگر هتل آمیخته و هماهنگ می‌شوند.

موکت هتلی

ویژگی‌های موکت هتلی

مهم‌ترین ویژگی‌های موکت هتلی عبارتند از:

  • مقاوم و با دوام بودن: هتل یکی از مکان‌های پر تردد به شمار می‌آید. به همین دلیل کف پوش مورد استفاده در آن باید از مقاومت و طول عمر کافی برخوردار باشد. در غیر این صورت موکت‌ها را پس از مدت کوتاهی باید تعویض کرد که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست. مقاومت در برابر سایش، ضربه و اجسام سنگین بر اساس میزان تراکم و جنس الیاف مشخص می‌شود.
  • مقاوم در برابر آتش سوزی: هر چند در حال حاضر موکت کاملا نسوز در بازار وجود ندارد اما موکت‌هایی با نام کند سوز وجود دارند که بایددر هتل‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. این موکت‌ها در صورت آتش سوزی از گسترش حریق جلوگیری می‌کنند و دود کمتری را تولید می‌کنند. قیمت این موکت‌ها نسبت به انواع موکت هتلی دیگر کمی بیشتر است.
  • سهولت در تمیزی: راه پله، راهرو و اتاق‌های هتل در معرض رفت و آمد زیاد بوده پس باید موکتی برای پوشاندن این بخش‌ها مورد استفاده قرار گیرد که به سادگی تمیز شود. مثلا موکت‌های گل برجسته و یا پرز بلند به هیچ عنوان برای مکان‌های پر رفت و آمد مناسب نیستند، زیرا به راحتی تمیز نمی‌شوند. همچنین باید به دوام آن در برابر شستشو و همچنین ثبات رنگ و کیفیت توجه زیادی شود.
  • رنگ مناسب: یکی از مواردی که در انتخاب موکت هتلی اهمیت است، داشتن رنگ مناسب این موکت‌ها می‌باشد. زیرا انتخاب رنگ موکت هتلی سلیقه ای نیست و باید متناسب با دکوراسیون باشد.

موکت در هتل ها

 

مزایای انتخاب موکت هتلی مناسب

  1. جلوگیری از پخش شدن سروصدا داخل اتاق‌ها: سر و صدا یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی است که برخی مهمانان هتل گزارش می‌دهند. یکی از روش‌های کاهش این مشکل، استفاده از موکت مناسب در هتل است. موکت‌ها عایق قدرتمندی در مقابل سر و صدا هستند. بنابراین می‌توانند آسایش مهمانان هتل را از این لحاظ فراهم کنند.
  2. امنیت برای مهمانان: موکت یک گزینه ایمن در مقابل کفپوش‌های سخت همانند سنگ یا پارکت است، بخصوص برای مسافرانی که به طور خانوادگی و با فرزند کوچکشان به هتل مراجعه می‌کنند. زمین خوردن بچه‌ها امری طبیعی است و آن‌ها ممکن است در هتل حین راه رفتن زمین بخورند. وجود موکت، آسیب های ناشی از این اتفاق را کاهش می‌دهند و راه رفتن را برای افراد داخل هتل راحت‌تر سازند.
  3. کنترل دمای اتاق و صرفه جویی در انرژی: الیاف به کار رفته در موکت هتلی به عنوان عایق‌های حرارتی طبیعی عمل می‌کنند. منظور این است که موکت‌ها احساس گرمای بیشتری به فضا می‌بخشند و راه رفتن روی آن‌ها موجب سرد شدن بدن نمی‌شود. بخصوص اگر در فصول سرد سال مسافران در هتل اقامت کنند، گرمای داخل اتاق به بیرون درز نکرده و نیاز به افزایش دائمی دما در اتاق وجود ندارد. به طور تقریبی دمای اتاق موکت شده را می‌توان 2 الی 3 درجه سانتیگراد کاهش داد بدون اینکه اتاق سردتر شود. موکت‌ها در هتل سبب صرفه جویی در مصرف انرژی زیاد می‌شوند.
  4. مقاومت بالا:  برخی تصور می‌کنند مقاومت موکت‌ها پایین است و ممکن است زود آسیب ببینند، یک موکت هتلی باکیفیت با نصب صحیح می‌تواند 10 سال به بالا دوام داشته باشد. همچنین تمیزکردن موکت نیز با جاروبرقی و شامپوهای مخصوص امکان پذیر است. بنابراین مشکلی از این بابت نیز وجود نخواهد داشت.
  5. سازگاری با محیط زیست: امروزه موضوع پایداری و سازگاری با محیط زیست به امر مهمی در هر صنعتی تبدیل شده است. هر روز افراد بیشتری به سمت طراحی‌های پایدار می‌روند. این امر به این منظور است که در تلاشند در طراحی دکوراسیون فضاهای داخلی شرکت، خانه و هتل خود از اقلام سازگار با محیط زیست استفاده کنند که یکی از شاخص‌ترین آن‌ها موکت است.

جنس موکت هتلی

موکت‌های ارزان قیمت و بی کیفیت مناسب مکان‌های پر رفت و آمد نیستند. موکت با الیاف پلی آمید بهترین نوع کفپوش برای مکان‌های با تردد بالاتر مانند هتل‌ها است. این کفپوش‌ها دارای الیاف نایلون هستند که در برابر سایش و فشار تحمل زیادی دارند. موکت هتلی نایلونی به ندرت آلودگی را در خود نگه می‌دارد و در صورت کثیف شدن به راحتی قابل شستشو است. برای تمیز کردن موکت‌های هتل از دستگاه‌های مخصوص استفاده می شود.

مزایای موکت پلی آمید عبارتند از:

  • مقاوم در برابر پیچ خوردگی و سر خوردگی
  • دارای حالت ارتجاعی و انعطاف پذیری بالا
  • مقاوم در برابر لکه ها و سهولت نظافت
  • دارای رنگ ثابت در برابر اشعه فرابنفش خورشید
  • دارای استانداردهای مجاز و ضد الکتریسیته ساکن
  • بادوام در برابر کوبیدگی و سایش
  • طول عمر بالا و قیمت مقرون به صرفه

جنس موکت هتلی

نتخاب کفپوش مناسب بخش مهمی از طراحی دکوراسیون است. یکی از گزینه‌های مناسب، موکت است. موکت یکی از کفپوش‌های رایج و پرکاربرد در هتل‌‎ها می‌باشد. یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند باعث جلب رضایت مشتریان شود انتخاب موکت هتلی مناسب است. دراین مطلب می‌خواهیم درباره انتخاب موکت هتلی مناسب و بررسی موکت هتلی و هر آنچه به این پوشش کف هتلی مربوط است بپردازیم.

تعریف موکت هتلی

به موکت هایی که برای به کارگیری در هتل‌ها طراحی می‌شود، موکت هتلی گفته می‌گویند. امروزه موکت‌های هتلی که یکی از تجهیزات هتلی مهم به حساب می‌آید در طرح‌های بسیار متنوعی طراحی و تولید می‌شوند. بخش وسیعی از هتل توسط موکت پوشانده می‌شود.مثلا می‌توان به کف اتاق، لابی، آمفی تئاتر، رستوران، راهرو و حتی راه پله اشاره کرد. با توجه به این که موکت‌ها دارای تنوع رنگی بسیار بالایی هستند و از طرف دیگر دارای بافت و جنس‌های بسیار متفاوتی هستند به راحتی با عناصر دیگر هتل آمیخته و هماهنگ می‌شوند.

موکت هتلی

ویژگی‌های موکت هتلی

مهم‌ترین ویژگی‌های موکت هتلی عبارتند از:

  • مقاوم و با دوام بودن: هتل یکی از مکان‌های پر تردد به شمار می‌آید. به همین دلیل کف پوش مورد استفاده در آن باید از مقاومت و طول عمر کافی برخوردار باشد. در غیر این صورت موکت‌ها را پس از مدت کوتاهی باید تعویض کرد که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست. مقاومت در برابر سایش، ضربه و اجسام سنگین بر اساس میزان تراکم و جنس الیاف مشخص می‌شود.
  • مقاوم در برابر آتش سوزی: هر چند در حال حاضر موکت کاملا نسوز در بازار وجود ندارد اما موکت‌هایی با نام کند سوز وجود دارند که بایددر هتل‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. این موکت‌ها در صورت آتش سوزی از گسترش حریق جلوگیری می‌کنند و دود کمتری را تولید می‌کنند. قیمت این موکت‌ها نسبت به انواع موکت هتلی دیگر کمی بیشتر است.
  • سهولت در تمیزی: راه پله، راهرو و اتاق‌های هتل در معرض رفت و آمد زیاد بوده پس باید موکتی برای پوشاندن این بخش‌ها مورد استفاده قرار گیرد که به سادگی تمیز شود. مثلا موکت‌های گل برجسته و یا پرز بلند به هیچ عنوان برای مکان‌های پر رفت و آمد مناسب نیستند، زیرا به راحتی تمیز نمی‌شوند. همچنین باید به دوام آن در برابر شستشو و همچنین ثبات رنگ و کیفیت توجه زیادی شود.
  • رنگ مناسب: یکی از مواردی که در انتخاب موکت هتلی اهمیت است، داشتن رنگ مناسب این موکت‌ها می‌باشد. زیرا انتخاب رنگ موکت هتلی سلیقه ای نیست و باید متناسب با دکوراسیون باشد.

موکت در هتل ها

 02166908358
09129533543

مزایای انتخاب موکت هتلی مناسب

  1. جلوگیری از پخش شدن سروصدا داخل اتاق‌ها: سر و صدا یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی است که برخی مهمانان هتل گزارش می‌دهند. یکی از روش‌های کاهش این مشکل، استفاده از موکت مناسب در هتل است. موکت‌ها عایق قدرتمندی در مقابل سر و صدا هستند. بنابراین می‌توانند آسایش مهمانان هتل را از این لحاظ فراهم کنند.
  2. امنیت برای مهمانان: موکت یک گزینه ایمن در مقابل کفپوش‌های سخت همانند سنگ یا پارکت است، بخصوص برای مسافرانی که به طور خانوادگی و با فرزند کوچکشان به هتل مراجعه می‌کنند. زمین خوردن بچه‌ها امری طبیعی است و آن‌ها ممکن است در هتل حین راه رفتن زمین بخورند. وجود موکت، آسیب های ناشی از این اتفاق را کاهش می‌دهند و راه رفتن را برای افراد داخل هتل راحت‌تر سازند.
  3. کنترل دمای اتاق و صرفه جویی در انرژی: الیاف به کار رفته در موکت هتلی به عنوان عایق‌های حرارتی طبیعی عمل می‌کنند. منظور این است که موکت‌ها احساس گرمای بیشتری به فضا می‌بخشند و راه رفتن روی آن‌ها موجب سرد شدن بدن نمی‌شود. بخصوص اگر در فصول سرد سال مسافران در هتل اقامت کنند، گرمای داخل اتاق به بیرون درز نکرده و نیاز به افزایش دائمی دما در اتاق وجود ندارد. به طور تقریبی دمای اتاق موکت شده را می‌توان 2 الی 3 درجه سانتیگراد کاهش داد بدون اینکه اتاق سردتر شود. موکت‌ها در هتل سبب صرفه جویی در مصرف انرژی زیاد می‌شوند.
  4. مقاومت بالا:  برخی تصور می‌کنند مقاومت موکت‌ها پایین است و ممکن است زود آسیب ببینند، یک موکت هتلی باکیفیت با نصب صحیح می‌تواند 10 سال به بالا دوام داشته باشد. همچنین تمیزکردن موکت نیز با جاروبرقی و شامپوهای مخصوص امکان پذیر است. بنابراین مشکلی از این بابت نیز وجود نخواهد داشت.
  5. سازگاری با محیط زیست: امروزه موضوع پایداری و سازگاری با محیط زیست به امر مهمی در هر صنعتی تبدیل شده است. هر روز افراد بیشتری به سمت طراحی‌های پایدار می‌روند. این امر به این منظور است که در تلاشند در طراحی دکوراسیون فضاهای داخلی شرکت، خانه و هتل خود از اقلام سازگار با محیط زیست استفاده کنند که یکی از شاخص‌ترین آن‌ها موکت است.

جنس موکت هتلی

موکت‌های ارزان قیمت و بی کیفیت مناسب مکان‌های پر رفت و آمد نیستند. موکت با الیاف پلی آمید بهترین نوع کفپوش برای مکان‌های با تردد بالاتر مانند هتل‌ها است. این کفپوش‌ها دارای الیاف نایلون هستند که در برابر سایش و فشار تحمل زیادی دارند. موکت هتلی نایلونی به ندرت آلودگی را در خود نگه می‌دارد و در صورت کثیف شدن به راحتی قابل شستشو است. برای تمیز کردن موکت‌های هتل از دستگاه‌های مخصوص استفاده می شود.

مزایای موکت پلی آمید عبارتند از:

  • مقاوم در برابر پیچ خوردگی و سر خوردگی
  • دارای حالت ارتجاعی و انعطاف پذیری بالا
  • مقاوم در برابر لکه ها و سهولت نظافت
  • دارای رنگ ثابت در برابر اشعه فرابنفش خورشید
  • دارای استانداردهای مجاز و ضد الکتریسیته ساکن
  • بادوام در برابر کوبیدگی و سایش
  • طول عمر بالا و قیمت مقرون به صرفه


جنس موکت هتلی

تشک هتلی مناسب چه ویژگی دارد؟

۱۷ بازديد

تشک هتلی یا تشک خوشخواب هتلی، تشکی است که بر روی سرویس خواب یا تخت باکس هتلی انداخته می‌شود. تشک‌هایی که در هتل استفاده می‌شوند باید به دقت انتخاب شوند زیرا که درگیر با سلایق زیاد مهمانان متنوع خود است. همچنین یک هتلدار توقع دارد محصول به نسبت گرانی مثل تشک برایش با کیفیت و با دوام باشد. همچنین قیمت نیز عامل مهمی برای تصمیم گیری برای یک خرید است و خیلی طبیعی است که برندهای زیادی در زمینه تولید و عرضه تشک فعالیت می‌کنند اما همه آن‌ها فقط تشک تولید می‌کنند و ایده‌ای نسبت به هتل و آنچه نیاز واقعی یک هتل است ندارند. بنابراین وظیفه مسئول خرید این است که دنبال محصولی با معیارهای مورد نیاز هتل خود بگردد.

بررسی تشک هتلی

ویژگی بهترین تشک هتلی

هر تشک ویژگی‌های خاص خود را دارد. بهترین تشک هتلی باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • ضد حساسیت و ضد آلرژی باشد.
  • دوام و ماندگاری بالا داشته باشد.
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای داشته باشد.
  • پشتیبانی کامل از ستون فقرات را انجام دهد.
  • راحت بودن و اینکه نه زیاد سفت باشد نه زیاد نرم.
  • هزینه مناسب تامین و نگهداری تشک نیز حائز اهمیت است.

زمان تعویض تشک هتلی

زمان تعویض تشک‌ هتلی بسته به نوع تشک متفاوت است. برای مثال تشک‌های فنری معمولا در زمان کوتاه‌تری نیاز به تعویض و یا تعمیر دارند. اما همین زمان نیز در تشک‌های فنری مختلف بسته به نوع فنر و متریال به کار رفته در تشک متغیر است. بنابراین زمان تعویض تشک‌ها بنا به کیفیت و دوام تشک متفاوت است.

نگهداری تشک

نگهداری تشک هتلی

مهمترین کاری که برای نگهداری تشک در هتل باید انجام داد این است که یا از تخت باکس استفاده کرد یا اینکه یک کفی تخت بسیار محکم با رویه یک دست (یک ورق ام دی اف 8 یا 16 میل) در نظر گرفت. محکم بودن زیر تشک باعث بالا رفتن عمر تشک خواهد شد. همچنین برای جلوگیری از آلودگی تشک و کثیف شدن تشک بر اثر ریختن مایعات و خون و … باید از محافظ تشک ضد آب استفاده شود. پشت و رو کردن تشک هر ماه یکبار در هتل هم باعث حفظ سلامتی تشک در دراز مدت می شود.

 

لبخند بزن و  میزبانی کن

رنوس

سریعترین |  تخصصی‌ترین |  منعطف‌ترین

تامین کننده تجهیزات و ملزومات هتل در ایران

021-66908358

0912-9533543

بالش بیمارستانی چیست؟

۱۴ بازديد

در این مطلب می‌خواهیم درباره‌ی بالش  بیمارستانی و انواع آن‌هاو ویژگی و معایب آن‌ها بپردازیم.

بالش‌ بیمارستانی

بالش بیمارستانی یکی  از مهم‌ترین منسوجات و کالاهای بیمارستانی می‌باشد، که علاوه بر راحتی خواب بیمار در سلامتی او اثر به سزایی دارد. بازار فروش عمده بالش‌های بیمارستانی با مدل‌های مموری فوم دار، ساده، طبی، گردنی و …  محصولات مورد نیاز بیماران را تامین می‌کند. تولید بالش‌های بیمارستانی برای بیماران مختلف، با الیاف و استانداردهای گوناگونی انجام می‌شود و بالش‌های طبی مموری فوم، یکی از نمونه بالش‌هایی می باشد که می‌توان عرضه نمود. همچنین در برخی موارد که به بالش‌های معمولی نیاز می‌باشد، از بالش‌های پشم شیشه و یا الیاف طبیعی نظیر پر قو، پنبه، پشم و … استفاده می‌شود.

بالش های بیمارستانی

انواع بالش‌بیمارستانی

  • بالش پنبه‌ای
  • بالش طبی ساده
  • بالش مموری فوم طبی

بالش پنبه‌ای بیمارستانی

از مدل بالش‌های ارزان برای مصارف بیمارستانی، می‌توان به بالش های پنبه ای اشاره کرد که این نوع بالش‌ها برای اکثریت بیمارستان‌ها مناسب و کاربردی هستند. اما قیمت این نوع بالش‌ها هم با توجه به وزن پنبه و الیافی که برای پر کردن آن‌ها مورد استفاده قرار گرفته است، متغیر خواهد بود. این نوع بالش‌ها هم نرم و راحت بوده و هم برای مصارف بیمارستانی بسیار ارزان قیمت است.

بالش  طبی ساده بیمارستانی

استفاده از این نوع بالش‌ها فشارهای وارده بر مهره‌های کمر و گردن را کاهش داده، و از آنها برای بهبود بیمارهایی که دیک کمر و آرتروز دارند و تعریق زیاد می‌کنند و همچنین برای زنان باردار کمک گرفته می‌شود.  ساختار اصلی این بالش‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و همچنین از لحاظ کاربرد، مواد تشکیل دهنده و شکل ظاهری نیز در مصارف گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین جهت قیمت بالش طبی و انواع آن‌ها نیز متغیر می‌باشد.

ویژگی‌های استفاده از بالش‌های طبی

  • بهبود کیفیت خواب بیمار
  • جلوگیری از درد در ناحیه گردن
  • پیشگیری از آرتروز
  • بهبود جریان گردش خون
  • جلوگیری از تعریق
  • جلوگیری از پف چشم و خروپف
  • جلوگیری از شانه درد

بالش طبی بیمارستانی

انواع بالش  طبی و کاربرد آن‌ها

    1. بالش زانودرد : بالش‌های زانو درد طبی را می توان بین پاها در محل اتصال زانوها و یا زیر زانو قرار داد. این نوع بالش‌ها برای کسانی که دچار درد و ساییدگی در نواحی مفصل زانو شده‌اند یا مشکل در ناحیه کمر دارند  و امکان خوابیدن به روی کمر در حالت صاف نداشته باشند و یا به خاطر واریس مشکل جمع شدن خون در پاها را دارند توصیه می‌گردد. این نوع بالش طبی باعث ارتفاع گرفتن پای بیمار شده و قرار گرفتن بالش بین پاها باعث عدم ساییدگی زانو هنگامی که فرد به پهلو می‌خوابد می‌شود.
    2. بالش تنگی نفس : کسانی که تنگی نفس دارند یا موقع خواب خروپف زیادی می‌کنند، به خاطر بعضی بیماری‌ها باید لوله به دهان و بینی وصل باشد یا به خاطر درد کمر باید روی شانه بخوابند، بالش‌های طبی تنگی نفس توصیه می‌شود. معمولا جنس آنها از پلی استر و فوم های مرغوب می‌باشد.
    3. بالش طبی نشیمنگاه : بالش گرد برای نشستن با طراحی طبی برای سالمندان، معلولان یا بیمارانی که مجبور هستند به خاطر شرایط خود مدت زمان طولانی نشسته کار کنند بسیار مؤثر است. بالش طبی حلقه‌ای یا نشیمنگاهی از بی حس شدن و زخم شدن پوست باسن جلوگیری کرده و جلوی مشکلات بیشتر برای بدن را می‌گیرند. همچنین این بالش برای بیمارانی که زخم بستر دارند یا در معرض زخم بستر هستند بسیار مناسب است.
    4. بالش گردن درد : برای کسانی است که به خاطر ضربه وارد شدن به سر و گردن، آرتروز یا درد در ناحیه کمر، از ناحیه گردن رنج می‌برند. این بالش ها یک لبه باریک متصل به فیبر نرم وسط بالش دارند، یک لبه پهن هم در طرف مقابل و در پایه هم یک فیبر متوسط قرار گرفته است. همچنین تراکم بالای آنها جلوی بروز درد در ناحیه گوش را می‌گیرد.
    5. بالش سر نوزاد : نوزاد که بدنیا می‌آید جمجمه آنها هنوز نرم است و به مدت طولانی روی زمین دراز می‌کشند، بعد از مدتی شکل جمجمه تغییر کرده و دچار سندرم صاف شدن سر نوزاد می‌گردند. حفره وسط این بالش از صاف شدن سر نوزاد جلوگیری می‌کند و اندازه آن هم دقیقا مشابه با سر نوزاد طراحی گردیده است.

راهنمای خرید بالش  طبی بیمارستانی

بالش‌های طبی بیمارستانی را باید با توجه به نوع و سایز و قابلیت تنظیم آن‌ها خریداری کرد. سایز بالش‌ها از  کوچک گرفته تا بزرگ متغیر است. بر حسب سایز سر بیمار باید بهترین گزینه را انتخاب کرد، همچنین بالش‌های نشیمنگاهی باید به حجم لگن توجه کرد. قابلیت تنظیم هم برای بیمارانی است که شکستگی یا بیماری ای در ناحیه گردن یا ستون فقرات خود دارند.

بالش  مموری فوم طبی

بالش‌های مموری فوم طبی حالتی از ماده بین مایع و جامد می‌باشند و این به این معناست که اگر نیرویی به مموری اعمال شود ماده در در جهت آن نیرو تغییر شکل می‌دهد و بعد از آن دوباره ماده به شکل اولیه خود باز می‌گردد. این فوم‌ها به خوبی از سر و گردن، شانه و باسن حمایت می‌کند و وضعیت آن‌ها را در موقعیت ایده آل قرار می‌دهد. به همین دلیل است که بسیاری از مردم که دچار آرتروز، درد گردن و دیسک کمر هستند از این بالش ها استفاده می‌نمایند. این فوم‌ها باعث می‌شود که فشار به یک نقطه وارد نگردد و بین تمام اعضای بدن پخش شود.

بالش مموری فوم طبی

دلیل استفاده از بالش‌ مموری فوم طبی

همان طور که گفتیم بالش‌ها نقش مهمی در بیمارستان‌ها برای بیماران دارد. اگر بیمار به پشت بخوابد، باسن او تحت فشار خواهد بود و بخش‌هایی از ستون فقرات به خوبی پشتیبانی نمی‌شود، به صورت بالقوه در روز بعد دچار کمر درد می‌شود. اگر در به سمت چپ یا راست بخوابد، ستون فقرات و شانه‌ها بیشترین فشار را تحمل می‌کنند و در حالت دمر (خوابیدن به سمت شکم)، گردن، ستون فقرات، و اندام‌های داخلی بدن در بدترین وضعیت خود قرار می‌گیرند. بالش مموری فوم طبی  در هر وضعیتی از بدن به خوبی پشتیبانی می‌کند.

انواع بالش‌ مموری فوم طبی

  • بالش سنتی : بالش فوم حافظه سنتی تقریبا به عنوان بالشی معمولی در نظر گرفته می‌شود، به جز اینکه مواد اولیه آن از فوم حافظه ساخته شده است. بر خلاف سایر انواع بالش‌های مموری، اینها جریان هوای را به خوبی در هنگام خواب به گردش می‌اندازند که منجر به خنک شدن بالش می‌شود که بسیار برای خواب خوب بیمار موثر است.
  • بالش کانتور : بالش کانتور، محبوب‌ترین انواع بالش‌های فوم طبی است. در حقیقت، بهترین پشتیبانی را از سر و کردن را ارائه می‌دهد. به راحتی می توانید این نوع بالش را تشخیص دهید، زیرا در بخش مرکزیش، مقدار گود‌افتادگی وجود دارد. این بالش می‌تواند از گودی گردن به خوبی حمایت کند. همچنین، گفته می‌شود که در کاهش خروپف، وضعیت بهتر ستون فقرات و بهبود گردش خون مفید است.
  • بالش گوه‌ای شکل : این نوع بالش شبیه گوه است و باعث میشود در زمان خواب سرکمی بالاتر قرار گیرد. این بالش برای بیمارانی که رفلکس اسید معده، درد پا، سوزش سر دل دارند بسیار مناسب است.
  • بالش دور گردنی : این نوع بالش استوانه ای شکل میباشد و برای کسانی که درد کمر و گردن دارند مناسب است.

نقاط قوت و ضعف بالش  مموری فوم طبی

از جمله فواید این بالش عبارتند از :

  • رفع درد و فشار
  • پشتیبانی از سر و گردن
  • قابل شستشو بودن
  • دوام

حال میخواهیم  به نقاط ضعف این بالش اشاره کنیم :

  • نگهداری گرما: از آنجا که فوم مموری گرما را حفظ می‌کند، این موضوع می تواند در محیط های گرم تا حدودی ناراحت کننده باشد. انواعی از روش‌ها برای این مشکل وجود دارند که شامل:
    • ژل‌های خنک کننده،
    • ویژگی‌های تهویه
    • سایر مواد خنک‌کننده
  • قیمت: بالش‌های مموری فوم  طبی در مقایسه با سایر بالش‌ها گران‌تر هستند. در برخی موارد قیمت یک بالش حافظه فوم می‌تواند برابر با قیمت ۳ تا ۵ بالش معمول باشد.

بالش های راحتی بیمارستانی

به طور کلی میتوان گفت بالش‌های بیمارستانی و لباس بیمارستانی از مهم ترین منسوجات بیمارستانی می‌باشند.

برای بالش بیمارستانی، می توان از روبالشی بیمارستانی نیز تهیه کنید

درباره لباس بیمارستانی

۱۸ بازديد

بسیاری از ما هنگامی که در بیمارستان بستری می‌شویم و لباس بیمارستانی می‌پوشیم ، احساس آسیب پذیری می‌کنیم ، چراکه طبق تحقیقات انجام شده ، لباس بر عزت نفس افراد تاثیر می‌گذارد. اما باید بدانید که لباس بیمارستانی جدا از تاثیر منفی که بر روحیه افراد می‌گذارد ، مزایای بسیار زیادی دارد. هرکسی که یک آزمایشگاه یا کلینیک را اداره می‌کند ، باید به طور کامل لباس‌های بیمارستانی را برای بیماران خود داشته باشد. لباس‌های بیمارستانی  فقط شامل لباس بیمار نیست بلکه به کلیه لباس‌هایی که در محیط‌های درمانی ، داروخانه‌ها ، مطب‌ها ، آزمایشگاه‌ها و سایر مراکز درمانی استفاده می‌شود ، لباس‌های  بیمارستانی گفته می‌شود.

در حالی که به بیمارستان مراجعه می‌کنید ، ممکن است با چندین نفر از کارمندان مختلف که در مراقبت از شما درگیر هستند ملاقات کنید. از پرستاران گرفته تا پزشکان ، هر یک از کارکنان نقش مهمی در تیم مراقبت‌های بهداشتی شما دارند و لباس متفاوت می‌پوشند.

انواع لباس‌ بیمارستانی

  • لباس فرم کارکنان پذیرش، حسابداری و.....
  • لباس اعضای دخیل در مراقبت از بیمار  که به آنها گان گفته می‌شود.
  • لباس بیمار که معمولا به آن شان یا لباس یکبار مصرف بیمارستانی می‌گویند.

انواع لباس های بیمارستانی

 

انواع گان بیمارستانی

  • گان یکبار مصرف: ویژگی ای که این گان ها دارند این است که بسیار سبک هستند و پوشیدن این گان ها برای جراحان خیلی راحت است. و این گان ها با اتیلت اکساید یا گاما استریل شده و بدون بافت هستند. و از آن جایی که یکبار مصرف هستند پس از استفاده دور انداخته می شوند. مسئله ای که وجود دارد این است که این گان ها تاریخ انقضا دارند و اگر 2 هفته از تولید آن بگذرد دیگر قابل استفاده نیستند.
  • گان های چندبار مصرف: این گان ها بر خلاف گان‌های یکبار مصرف، گان های چندبار مصرف هستند و هر بار که پزشک و کادر اتاق عمل از این گان‌ها استفاده می‌کنند، این گان ها دوباره شست‌ وشو داده می‌شوند و استریل شده و دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرند. این گان ها معمولاً از جنس پنبه یا پلی استر می‌باشند. وجود تار و پود در پارچه‌ای که به عنوان پارچه‌ی گان استفاده می‌شود، خیلی مناسب نیست. زیرا در بین تار و پودها فضایی به وجود می‌آید که امکان حضور و رشد میکروارگانیسم‌ها وجود دارد. پس بهتر است که بافت پارچه گان به صورت تار و پود نباشد. تنها در پارچه‌ی ملحفه بیمارستانی وجود تار و پود حائز اهمیت است.

مزایای گان مناسب

ویژگی های یک گان مناسب عبارتند از:

  1. راحتی و سبک بودن گان
  2. هزینه مقرون به صرفه
  3. قابلیت تنفس
  4. قابلیت حفاظتی
  5. مسائل محیط زیستی

گان مناسب


نحوه پوشیدن گان در اتاق عمل

نحوه پوشیدن گان بیمارستانی بسیار مهم است. چون اگر گان درست پوشیده نشود ممکن است استریل بودن آن از دست برود و غیراستریل شود و مجبور شویم از گان دیگری استفاده کنیم. زمانی که پک جراحی را باز می‌کنیم با به صورت زیر عمل کنیم:

  • گان را از قسمت داخلی گردن بلند می‌کنیم و بالا نگه می‌داریم.
  • زمانی که گان را بالا نگه داشته ایم نباید خیلی در هوا تکان دهیم.
  • دست ها را داخل آستین های گان می بریم و آن را می‌پوشیم.
  •  افراد حاضر در اتاق عمل بند گان را از پشت برای ما می‌بندند.

نحوه بستن گان

 

حوله هتلی چیست؟

۱۶ بازديد

معمولا بسیاری از افراد پس از طی مسیرهای طولانی در مسافرت‌ها و اقامت گزیدن در هتل‌ها در اولین فرصت جهت استحمام اقدام می‌نمایند. یکی از مهترین لوازم بهداشتی حوله‌ها می‌باشند. حوله‌‌ هتلی یکی از محصولات هتلی بهداشتی می‌باشد. استفاده از حوله هتلی برای خشک نمودن و آب گیری سر و بدن می‌باشد که مهم‌ترین موضوع دراین رابطه جنس حوله است. حوله‌های هتلی یکی از پر مصرف‌ترین محصولات در زمینه حوله می‌باشد. حوله هتلی بیشتر در رنگ سفید تولید می‌شود. مقدار تراکم و جنس نخ استفاده شده در این حوله‌ها از مرغوب‌ترین آن‌ها استفاده شده است. برای اینکه مسافران راضی و خشنود از اقامت در یک هتل باشند باید وسایل بهداشتی که در هتل استفاده می‌شود، از بهترین وسایل باشد تا مسافران اقامتی به‌یاد ماندنی را تجربه نمایند.

حوله هتلی

ویژگی حوله هتلی

  • جنس الیاف به کار رفته در حوله‌های هتلی باید سازگار با پوست بدن باشد و هیچ گونه حساسیت و آلرژی ایجاد نکند.
  • حوله هتلی از قدرت جذب و آبگیری بسیاری برخوردار است و همچنین ضد بو می‌باشد.
  • قابلیت شستشو و استفاده چند باره از این محصول یک ویژگی مورد توجه برای مصرف کنندگان است.

انواع حوله هتلی بر اساس اندازه و کاربرد

  • حوله حمام: حوله حمام از اندازه 68 در 133 سانتی‌متر تا 76 در 147 سانتی‌متر وجود دارد. این حوله‌ها مناسب حمام‌های کوچک در هتل‌ها، حمام ویژه کودکان و حمام مهمان در خانه‌ها هستند. حوله حمام استاندارد برای بیشتر فرایند خشک‌کردن پس از حمام ایده‌آل است، از گرفتن آب بدن گرفته تا پیچیدن دور موهای خیس و حتی خشک‌کردن بچه‌ها بعد از حمام مورد استفاده می‌باشد.
  • ملحفه حوله ای: حوله ملحفه‌ای یا ملحفه حوله ای از اندازه 88 در 152 سانتی‌متر تا 101 در 177 سانتی‌متر است. این حوله‌ها مناسب حمام‌های بزرگ و حمام اتاق‌خواب‌های مستر در خانه‌ها هستند. ملحفه‌های حوله‌ای همان حوله حمام هستند، اما اندازه بزرگ‌تری دارند و راحت‌تر دور بدن پیچیده می‌شوند. این بهترین حوله هتلی است و حس خاصی به مهمان‌های هتل شما می‌دهد. ضمن آنکه بسیار مناسب افرادی هستند که جثه بزرگی دارند.
  • حوله انگشتی: حوله انگشتی معمولا در اندازه 27 در 45 سانتی‌متر عرضه می‌شود. این حوله مناسب حمام‌های کوچک و دست‌شویی مهمان در خانه‌هاست. حوله‌های انگشتی نسخه‌های کوچک‌تر حوله دست هستند. فضای کمتری می‌گیرند و علاوه بر آن، برای تزئین محیط حمام و دست‌شویی هتل هم عالی هستند. این حوله‌ها را می‌توانید به شکل‌های مختلف تا کرده و روی سطوح مختلف حمام و دست‌شویی یا در سبد بگذارید. مهمان‌های هتل عاشق این حوله‌ها می‌شوند.
  • حوله دست: حوله دست از اندازه 30 در 60 سانتی‌متر تا 45 در 90 سانتی‌متر وجود دارد.
  • این حوله‌ها مناسب همه حمام‌ها و دست‌شویی‌های مهمان در خانه‌ها هستند. هر اتاق هتلی به حوله دست هم نیاز دارد. این حوله‌ها اندازه مناسبی برای دردست ‌گرفتن دارند. حوله‌های دست بسیار کاربردی، ارزان‌قیمت و البته ضروری هستند.

احساس تجمل

از آنجایی که رنگ سفید نیاز به نگهداری دارد، بنابراین اتاق هتل نمی‌تواند ناپاک بماند و به همین دلیل مهمان نیز پس از مشاهده مرتب بودن تخت خود احساس تجمل می‌کنند.

آرامش و خواب راحت در ملحفه سفید هتلی

استرس را از شما دور نگه می‌دارد

به گفته روانشناسان، رنگ سفید باعث آرامش و سلامتی ذهن می‌شود. بر تمام نگرانی‌های شما غلبه می‌کند و تمام تنش‌های شما را خنثی می‌کند.

بیایید با آن روبرو شویم - اتاق‌های هتل از لحاظ بهداشتی مکان‌های در معرض آلودگی بیشتری هستند. خب برای شروع باید بدانید که آلوده ترین بخش اتاق هتل سشوار هتلی است که باید از آن پرهیز کنید. اما وقتی صحبت از آلوده‌ترین نقاط اتاق هتل به میان می‌آید، یک مکان وجود دارد که احتمالاً لازم نیست خیلی نگران آن باشید: ملحفه‌های تخت.

چرا؟ همه اینها به لطف رنگ روشن و سفید ملحفه‌هاست.

در نگاه اول، استفاده از رختخواب تمام سفید در یک هتل ممکن است کمی بی فایده به نظر برسد. چرا که چرک تاب است و زود لکه بر روی آن دیده می‌شود. اما دقیقاً به همین دلیل است که منطقی است! ملحفه‌های سفید هتلی به مهمانان اطمینان می‌دهد که تخت خواب آنها تمیز و تازه است. و از آنجایی که آنها بسیار تمیز به نظر می‌رسند، احساس لوکس بودن را نیز می دهند - حتی اگر خود هتل نسبتاً ارزان باشد. اسرار بیشتری را که هتل‎ها نمی خواهند شما بدانید را بررسی کنید.

به گفته لورا مک کوی، مدیر خلاق و معاون طراحی داخلی هتل‌های ریزورت، مهمانان انتظار دارند که تخت هتل آنها اگر نگوییم بهتر از کیفیت تخت آنها در خانه باشد به همان اندازه تمیز و راحت باشد. او می‌گوید: ما در تمام اتاق‌های هتلمان از ملحفه‌های سفید استفاده می‌کنیم، زیرا به مهمانان حس تازگی، لطافت و تمیزی می‌دهد.

انواع حوله هتلی بر اساس جنس

  1. پنبه: حوله از جنس پنبه یکی از رایج ترین انواع حوله است. حوله‌های پنبه ای با کیفیت قیمت مناسبی هم دارند. به همین خاطر اگر دنبال قیمت مناسب و کیفیت خوب هستید به دنبال حوله‌های هتلی پنبه‌ای بروید. این نوع حوله‌ها ضد حساسیت برای هر نوع پوست بدن می‌باشد.
  2. پنبه مصری: این حوله یکی از پر طرفدارترین انواع حوله هتلی است. این حوله بر خلاف پنبه معمولی، الیاف بلندی دارد، بنابراین نرمی و لطافت بیشتری هم دارد. دوام این نوع حوله‌ها بسیار بالا است. این نوع حوله از جنس پنبه مصری در فهرست خرید حوله بسیاری از هتل‌های بین المللی است.
  3. بامبو: بامبو قابلیت بازیافت و استفاده مجدد دارد، برای همین است که خرید حوله بامبو انتخاب خوبی برای کسانی که به بیعت علاقه دارند، است. این حوله آنتی باکتریال نیز هست.
  4. پنبه ترکی: الیاف پنبه ترکی هم مانند پنبه مصری بلند مدت هستند، به همین علت انواع حوله ازاین جنس نرم و بادوام هستند. از آنجا که این الیاف بلند هستند، محکم‌تر به هم بافته می‌شوند، در نتیجه انواع حوله از پنبه ترکی بسیار جذاب هستند. پنبه ترکی‌ها کمی درخشندگی هم دارند که به همین علت به حوله زیبایی می‌دهد. انواع حوله هتلی