پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

آرشیو شهریور ماه 1401

خريد و فروش اينترنتي تشك و كالاي خواب

نکاتی درباره موکت هتلی

۸ بازديد

پوشش‌های کف هتلی نه تنها می‌توانند زیبایی هتل را افزایش دهند، بلکه دارای خاصیت جذب صدا و ضد لغزش هستند. موکت‌ها به بخشی ضروری از طراحی بارگیری نرم هتل تبدیل شده اند. هنگام تزئین هتل‌ها باید موکت‌های هتل را انتخاب کنیم. کدام پوشش کف هتلی بهتر است؟ در ادامه به معرفی نکاتی هنئگام انتخاب موکت هتلی می‌پردازیم. در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

نکات مهم هنگام خرید موکت هتلی

در هنگام خرید و انتخاب موکت هتلی باید به نکات زیر توجه نمود. این نکات بسیار حائز اهمیت هستند و به شرح زیر هستند:

  1. استانداردهای هتل: موقعیت هتل درجه و استاندارد موکت‌هایی را که استفاده می‌کند، تعیین می‌کند و موکت‌هایی که هتل‌های ستاره دار استفاده می‌کنند طبیعتاً نباید خیلی پایین تر باشند.
  2. جنس موکت هتل: اقامت مهمانان در هتل با مدت زمان بسیار کوتاهی ممکن است 1 تا 3 روز باشد و افراد زیادی در هتل زندگی کنند. جنس پوشش کف هتل باید مقاوم در برابر آلودگی و راحت باشد. موکت‌هایی با الیاف شیمیایی و مواد ترکیبی مناسب ترند.
  3. نسبت قیمت به عملکرد موکت هتل: علاوه بر موکت، هتل‌ها به تزئینات دیگری نیز نیاز دارند. اپراتورها باید هزینه‌ها را کنترل کنند، سعی کنند پول زیادی برای موکت خرج نکنند و هنگام خرید محصولات مختلف را با هم مقایسه کنند.
  4. نقش و نگار موت هتل: طرح موکت مورد استفاده در هتل باید با جلوه تزئینی کلی هماهنگ باشد و جلوه زیبایی را در زیر زمینه نور به ارمغان بیاورد.
  5. موکت هتلی سبک می‌شود: سبک کاشی موکت هتلی باید با سبک دکوراسیون هتل ترکیب شود. هتل‌های به سبک چینی فرش‌هایی به سبک مدیترانه ای را انتخاب می‌کنند. این سبک مطابقت ندارد و جلوه ارائه شده ناگهانی و زشت است.
  6. انتخاب موکت هتل موردنظر: در بسیاری از دکوراسیون هتل‌های سطح بالا، اغلب می‌توانیم فرش های هتلی را ببینیم. کاربری‌های هتل فرش تجاری گران‌قیمت نه تنها می‌توانند نقش تزئینی خوبی داشته باشند، بلکه از طریق ترکیب مواد و نقش‌های مختلف تفاوت ایجاد کنند. سبک کلی فضایی علاوه بر این، فرش‌های هتلی عموماً دارای عایق حرارتی، عایق صدا و اثرات حفظ حرارت هستند، بنابراین می‌توانند کیفیت کلی هتل را بهبود بخشند و تجربه مهمان را بهبود بخشند.

موکت در لابی هتل

نکاتی برای هماهنگ کردن موکت‌های هتل

موکت یکی از مواردی است که معمولاً در لوازم لابی هتل استفاده می‌شود. این یک ماده سنگفرش زمینی است که از الیاف طبیعی مانند پنبه، کنف، پشم، ابریشم و چمن یا الیاف مصنوعی شیمیایی از طریق فناوری دستی یا مکانیکی ساخته شده است، که عموماً برای ورودی لابی یا راه پله هتل استفاده می‌شود، برای تزئین یا بهبود کیفیت هوای داخل خانه استفاده می‌شود. پس چگونه باید فرش هتل را به درستی هماهنگ کنیم تا آن را با لابی هتل کاملتر کنیم؟

  • موکت هتل بازتاب سبک کلی هتل است: مهمترین چیز برای مطابقت با پوشش کف پروژه هتل، تکرار سبک کلی تزئینی است. سبک‌های مختلف تزئینی برای رنگ، شکل و نقش موکت هتلی الزامات متفاوتی دارند.
  • موکت‌های هتل و رنگ‌های داخلی: به طور کلی، تا زمانی که یک رنگ موجود در اتاق باشد، می‌توان از آن به عنوان رنگ فرش استفاده کرد، اما باید سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که بیشترین فضای کاربری داخلی و چشم نوازترین رنگ را داشته باشد. اشتباه کردن آسان نیست و ایمن تر است. اگر سبک دکوراسیون خانه بیشتر آوانگارد است و رنگ‌های بیشتری برای ترکیب و هماهنگی وجود دارد، می‌توانید رنگ‌هایی را که در اتاق کمیاب هستند یا رنگ‌های خنثی را انتخاب کنید.
  • موکت هتل و نورپردازی هتل: خانه ای که رو به جنوب یا جنوب شرقی است، دارای یک منطقه روشنایی بزرگ است. بهتر است موکت‌های منطقه پذیرایی را با رنگ‌های سرد مانند آبی و بنفش انتخاب کنید. موکت‌هایی مانند فرش مدرن آبی می‌توانند نور قوی را خنثی کنند. اگر جهت شمال غربی است و نور محدودی دارد، باید قرمز و نارنجی را انتخاب کنید. موکت‌های هتلی با رنگ‌های گرم باعث می‌شوند که خانه سردی گرم‌تر احساس شود و در عین حال می‌تواند فضا را نیز افزایش دهد.
  • موکت هتل و سبک مبلمان: سبک‌های مبلمانی که در اینجا به آنها اشاره می‌شود شامل تأثیر سبک‌های میز قهوه و مبل بر روی همخوانی موکت‌های هتل است. اگر میز و مبل هر دو حالت رضایت بخشی دارند، می‌توانید موکت هتلی مستطیلی را انتخاب کنید. اگر مبل قوس خاصی دارد و میز قهوه‌خوری نیز گرد است، می‌توانید موکت گرد هتلی را انتخاب کنید. اگر مدل مبل یا میز قهوه خوری شما متفاوت است، می‌توانید از سازنده نیز بخواهید که آن را به صورت سفارشی بسازد، اما قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

نکاتی درباره تجهیزات رستوران هتل

۹ بازديد

اداره یک رستوران هتل یک کار دلهره آور است. با استانداردهای دقیق مهمانان، می توان به راحتی از نیازهای تعمیر و نگهداری رستوران به نفع مناطقی که مشتری رو به آن هستند، مانند غذا و محیط، نادیده گرفت. ساعات طولانی کار رستوران هتل را به آن اضافه کنید و جای تعجب نیست که تعمیر و نگهداری اغلب در کنار هم قرار می‌گیرد. با این حال، با توجه به این چهار نکته نگهداری رستوران هتل، مدیران هرگز نباید دوباره برای تعمیر خرابی‌های قابل اجتناب در تجهیزات هتلی تلاش کنند. در این مطلب می‌خواهیم درباره 4 نکته در مورد نگهداری از تجهیزات رستوران هتل صحبت کنیم.

لبخند بزن و  میزبانی کن
رنوس
سریعترین |  تخصصی‌ترین |  منعطف‌ترین
تامین کننده تجهیزات و ملزومات هتل در ایران
021-66908358
09129533543

 

اشپزخانه هتل

چند نکته دربارخ نگهداری تجهیزات آشپزخانه هتل

این 4 نکته عبارتند از:

  1. از کارکنان تعمیر و نگهداری هتل استفاده کنید: بسته به اینکه یک رستوران یال آشپزخانه توسط هتل اداره می‌شود یا به طور مستقل اداره می‌شود، استفاده از کارکنان ملک برای نیازهای تعمیر و نگهداری ممکن است در قرارداد گنجانده شود. اگر چنین است، مدیران باید از خدمات آنها نهایت استفاده را ببرند. رستوران‌های هتل به تجهیزاتی با نیازهای نگهداری متفاوت متکی هستند. در حالی که کارهای نظافت روزانه را می توان توسط کارمندان رستوران انجام داد، یک متخصص تعمیر و نگهداری ماهر و آگاه باید تعمیر و نگهداری معمولی این تجهیزات را انجام دهد. داشتن یک تکنسین ماهر که تعمیر و نگهداری توصیه شده را انجام دهد به افزایش طول عمر تجهیزات رستوران و لوازم پذیرایی هتلی کمک می‌کند و احتمال خرابی و تعمیرات پرهزینه را کاهش می‌دهد.
  2. یک برنامه نگهداری پیشگیرانه ایجاد کنید: برنامه نگهداری پیشگیرانه مجموعه ای از رویه‌های برنامه ریزی شده است که شامل نظافت، سرویس و بازرسی‌های برنامه ریزی شده منظم برای حفظ تجهیزات در اوج کار می‌باشد. برای ایجاد یک برنامه نگهداری پیشگیرانه، کتابچه راهنمای تجهیزات و اطلاعات مربوط به نیازهای منظم تجهیزات رستوران را جمع آوری کنید. با این اطلاعات، چک لیستی از وظایفی که باید به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه، شش ماهه یا سالانه تکمیل شوند، ایجاد کنید. مزیت ایجاد یک برنامه نگهداری پیشگیرانه این است که نه تنها هزینه‌های عملیات رستوران را در دراز مدت کاهش می‌دهد، بلکه به افزایش طول عمر تجهیزات کمک می‌کند. به عنوان مثال، متوسط ​​عمر مورد انتظار یک اجاق آشپزخانه تجاری هفت تا 10 سال است، اما با نگهداری مناسب می‌توان این مدت را تا 20 سال افزایش داد. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه همچنین می‌تواند به کاهش خرابی‌ها کمک کند، که تعمیر آنها پرهزینه است و می‌تواند عملیات را متوقف کند.
  3. گارانتی‌ها را پیگیری کنید: گارانتی قولی است از طرف سازنده برای ارائه خدمات تعمیر، نگهداری، تعویض یا بازپرداخت محصول برای یک دوره زمانی خاص. در صورتی که تجهیزات رستوران به درستی نگهداری و استفاده شود، ضمانت نامه‌ها شامل تجهیزات و قطعات مرتبط با آن در صورت وجود هرگونه نقص می‌شود. طول مدت گارانتی به توافق محصول و سازنده بستگی دارد. برای برخی از شرکت‌ها، این ممکن است یک سال یا کمتر باشد. با پیگیری ضمانت‌ها، رستوران‌های هتل می‌توانند هزینه‌های تعمیر را به جای بودجه تعمیر و نگهداری، بر عهده سازنده بگذارند. برای مثال، اگر سرخ کن جدید به هر دلیلی غیر از استفاده نادرست یا نگهداری نادرست از کار بیفتد، سازنده آن تجهیزات را تعمیر و تعویض می‌کند.
  4. برنامه تعمیر و نگهداری در زمان خرابی: بدون برنامه تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، تشخیص اینکه چه زمانی به تعمیر نیاز است دشوار است، و بنابراین برنامه ریزی تعمیرات بر اساس برنامه رستوران دشوارتر است. برای کاهش تداخل با خدمات دهی به مهمانان هتل و رستوران، کارهای تعمیر و نگهداری را خارج از ساعات کاری عادی، چه در اوایل صبح یا اواخر شب، برنامه ریزی کنید. علاوه بر این، برنامه ریزی وظایف از قبل به رستوران‌ها کمک می‌کند تا در بودجه نگهداری باقی بمانند. خدمات اضطراری در یک اجاق گاز تجاری می‌تواند دو برابر هزینه بازدید از سرویس برنامه ریزی شده باشد. با برنامه ریزی کار قبل از اینکه یک نیاز اضطراری باشد، از این هزینه به طور کلی اجتناب کنید.

خدمات رستوران هتل